Monday, August 9, 2010

SEKUAK...????

Mak: Tolong blikan mak sekuak...mak nk wat rojak....

Lan: Sekuak??? pe tuh???

Mak: Alah...pe nm nye ek...sekuak...xtau??? Anis tau x??? sekuak...

Anis: Erk...cam xtau jer mak...pe tuh...;P

Lan: Yg warne ijau ea???

Mak: Erm...xpelaa...klu dh ijau tuh xtau laa tuh...xpayah laa...nnt mak suh kakak jer g bli...

Adoi...apekah sekuak..??dh tgh kakak2 nih cbuk2 memotong brg nk wat rojak...tbe2 kakak sorg nih dtg kat aku...ni haa...sengkuang pon xkenal...

aku yg terpinga2...bile mase plak aku xknl sengkuang...then mak ckp...dh kenal sekuak???lorh...hurm...mn laa aku tau sengkuang pon dipanggil sekuak...adoiyai...

sekuak aka sengkuang

4 comments:

  1. hahaha. aku pn tak pernah dgr sekuak. dlm dictionaary ade ke.
    ptt ko ckp laa. ni nme die sbnrnye sengkuang mak. bukan sekuak. sentap dia.

    ReplyDelete
  2. tu laa...aku de gak menjawab...

    Anis: laa...cakap ar sengkuang...bru laa org kenal...

    Kakak Ipar 1: mak nih bahasa die laen cket...

    Kakak Ipar 2: sengkuang laa mak...patut ar die xkenal...

    hehe...yes...aku de supporter...;P

    ReplyDelete