Tuesday, September 4, 2018

N'LICIOUS vs CUKA


Hari nih Anis nak share pasal ‘CUKA’!

Tahu tak N’licious kita adalah cuka. Cuka yang terhasil dari 118 jenis buah dan sayuran.

Tuh sebab harga agak mahal, sebab ada 118 jenis buah dan sayuran yang terdiri dari 5 warna yang perlu kita ambil setiap hari.

Dan setiap warna tuh mempunyai fungsinya yang tertentu.

Antara cuka paling femes yang digunakan secara meluas untuk kesihatan badan terutama untuk membantu mengurangkan berat badan adalah CUKA EPAL.



Tapi rasanya yang urghhhhh memang boleh buat korang amik sekali je lah kot.

Berbeza dengan N’licious yang rasanya masam2 sedap je kita minum.

Ok mari tengok apa fungsi apple nih dalam ‘cuka premium’ aka N’LICIOUS



1. Cuka epal membantu badan memecahkan lemak dan secara tidak langsung menolong proses penurunan berat badan dengan lebih cepat.

2. Cuka epal meningkatkan kadar metabolisma badan yang menyebabkan kadar pembakaran lemak lebih tinggi dari biasa. Ini akan menukarkan lemak kepada tenaga. Semakin kurang lemak maka makin berkuranglah berat badan. Ini bermakna cuka epal membantu menurunkan berat badan.

3. Cuka epal memulihkan sistem penghadaman badan. Bila sistem penghadaman badan bagus akan lagi mudah untuk proses mencernakan bahan makanan yang dimakan

4. Cuka epal membantu menurunkan kadar kolesterol dan kadar triglyceride dalam badan. Ini membantu menurunkan berat badan oleh lemak.

5. Cuka epal juga bagus untuk detox iaitu menyingkirkan sisa toksin dalam badan. Salah satu sebab badan susah nak kurus ialah banyak sisa toksin dalam badan. Jadi bila sisa toksin keluar melalui najis. Ianya akan memudahkan lagi proses kuruskan badan.

6. Jika korang minum cuka epal sebelum makan, korang akan lebih cepat rasa kenyang.

7. Once dah minum cuka epal akan menolong badan melambatkan rasa lapar. Dah lambat rasa lapar takdelah mulut korang asyik nonstop je nak makan itu ini. Nafsu makan pun kurang. Automatik ianya salah satu cara terbaik untuk kuruskan badan dengan cuka epal!


Kalau nak tau lebih lanjut..boleh je whatsapp anis k...012-582 6832



No comments:

Post a Comment